keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Maaseudun rauhaa ja kirjoneulelapaset

Terveisiä maaseutulomalta! Pienistä alkujärkytyksistä kun toivuin, niin loma on ollut täydellinen! Mökin sohvat eivät alkuun olleet niin ihanat minun silmiini ja toiseksi toisesta sohvasta petti jalat kun kävimme nukkumaan! :D Seuraavava päivänä soitto mökin omistajalle ja siitä tunti eteenpäin meillä oli jo uusi sohva! :) 
Aamuisin en ole malttanut nukkua, vaan olen herännyt heti kuuden jälkeen ja nauttinut rauhassa aamukahvia ja tehnyt käsitöitä. Aaah!!

  Päivän valjetessa olen ollut kuin vanha mummo ja katsellut kissojemme kanssa ikkunasta rauhallista maalaismaisemaa ja pihan lintuja. :)

Mieleni ja sydämeni kaipaa niiiiiiin maaseudun rauhaan!


Nämä lapaset olen neulonut Vidal alpaca-langasta. Pidän kovasti tästä langasta, koska se on niin ihanaa ja pehmeää lankaa.

Joustinneuleessa minulla on 52 silmukkaa, eli jokaisella neljällä puikolla on 13 silmukkaa. Joustinneuletta neuloin n. 5cm. Kirjoneuletta varten lisäsin 2 silmukkaa. Kuvassa näkyy erikseen mustalla peukalon paikka. Eli nuo merkatut 6 silmukkaa apulangalle ja niiden tilalle luodaan uudet 6 silmukkaa.
 Neuloin peukalon kolmella puikolla siten, että jokaisella puikolla on 6 silmukkaa. Kun peukalo oli halutun mittainen kavensin joka puikon alussa yhden silmukan, kunnes jokaisella puikolla oli kaksi silmukkaa. Lopuksi vedin langan kaikkien silmukoiden läpi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti