sunnuntai 20. joulukuuta 2015

Islantilainen villapaita

Taasen valmistui uusi islantilainen villapaita. Tämä on samanlainen kuin se, jonka tein ensimmäisenä miehelleni. Tätä oli edelleen ihana neuloa vaikka on samanlainen. Olen nyt neulonut näitä neuleita kuusi ja seitsemäs on aluillaan, niin jotenkin tuntuu, että näiden kohdalla nälkä kasvaa syödessä. :) Neuleet valmistuu niin nopeasti, että yllätyn siitä itsekin. Viimeviikkoina työkiireet on painaneet, mutta joka ilta tulee neulottua vaikka silmät ristissä ja puoliunesssa.
Olen itse tykästynyt neulomaan näitä neuleita Lettlopi -langalla. Kun lanka on vielä kerällä, niin se on aika karheaa. Olen kuullut, että sen takia sitä hieman vieroksutaan. Mieheni on käyttänyt neulettaan useita kertoja viikossa ja nyt kun olen sitä hiplaillut, niin neule on pehmennyt käytössä todella paljon. Ja neule jonka neuloin lapsuuden ystävälle, niin hän kertoi, että pitää neuletta jopa paljaalla iholla. 

Villapaita on siis samanlainen kuin se, jonka tein miehelleni, mutta pituutta tein hieman lisää.
Mieheni neuletta voi käydä katsomassa täältä.

 Tämä kirjoneule on vain niin kaunis!

Tässä ovat rinnakkain uusi ja vanhempi neule. 
Vasemmalla on uusi ja oikealla vanha.
Kuva ei ehkä kerro sitä mitä yritin kuvata, mutta oikeanpuoleisen neuleen pinta tuntuu ja näyttää huomattavasti pehmeämmältä.

Suosittelen neulomaan Lettlopilla neuleita ja sitten vain ahkeraa käyttöä neuleille! ;)





12 kommenttia:

  1. Upea! Kiva kuulla, että Lettlopi pehmenee käytössä. Olen juuri neulomassa siitä villatakkia ja aika karkealta se tuntuu neuloessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Minä olen myös neulomassa vaihteeksi itselleni villatakkia Lettlopista. :)
      Olen huomannut, että lanka pehmenee myös jo neuloessa hieman ja käytössä enemmän.
      Ihania ja lämpöisiä neulomishetkiä sinulle. :)

      Poista
  2. Täällä toinen Lettlopi fani. Kolmas Aftur valmistumassa yhden Arnin lisäksi vajaan kolmen kuukauden sisään. Eikä tekeminen vieläkään kyllästytä �� t. Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin taata, että into kasvaa mitä enemmän näitä neuloo! ;)
      Ihania ja lämpöisiä neulomishetkiä myös sinulle! :)

      Poista
  3. Kiva blogi! Selasin kaikki postaukset lopusta alkuun ja sain kyllä kivoja vinkkejä tuleviin neulomisiin! :) Ehdottomasti jään seurailemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihanaa, että sait kivoja vinkkejä neulomisiin. Katsotaan mitä ensivuosi tuo tullessaan. ;)

      Poista
  4. Noi kaikki noi sun tekeleet on vaan niin kauniita!!! ❤❤❤ Harmikun itse en osaa neuloo ku perus villasukat..

    VastaaPoista
  5. Upea neule! Itselleni oon tuollaista haaveillut jo pitkään. Kerran jo lainasin kirjankin. Kai se on aloitettava, jos meinaa, että se joskus valmistuu. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nämä on kyllä niin ihania. Odotan jo innolla, että saan seuraavan valmiiksi. Kohta on valmistumassa itselleni villatakki. :)

      Poista
  6. Nämä on niiiin upeita! Mä oon tehnyt yhden mummolle, mies tilasi jo neulevaiheessa itselleen samanlaisen ja sisko puolestaan kirjaa selatessaan ilmoitti haluavansa yhden mekon sieltä. Nyt oon tehnyt kaikkea muuta, mutta ehkä seuraavaksi koukkaan tämän taas kirjastosta :) Neuletakki olisi ihana, mua vaan ahdistaa aivan kamalasti se loppuvaiheen saksiminen!!! :D Mutta kai senkin tekisi kun ohje käskisi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen niin koukussa näihin neuleisiin. :)Ja olis niin paljon muutakin, mitä haluis neuloa. ;)
      Sain viikko sitten valmiiksi itselleni villatakin, josta tuli aivan ihana! Se odottaa vielä nappeja ja on sitten esittelykunnossa. ;)
      Saksiminen oli todella jännittävää, mutta Se onnistui hyvin.

      Poista