sunnuntai 9. lokakuuta 2016

Terveiseni maaseudulta pipon ja muutamien lapasien kera...

Tänään on se päivä kun aion vain olla ja tehdä juuri niin kuin hyvätä tuntuu. Viimeviikot ovat olleet todella kiireisiä ja väsymys ollut kova kun olemme tätä muuttoa tehneet ja menneet edes taa. Olemme nyt asuneet maalla reilun viikon ja pikkuhiljaa olemme asettuneet taloksi. Tavarat hakee edelleen paikkojaan ja paljon on vielä laatikoita purkamatta, mutta en jaksa kiirehtiä niiden kanssa. Onneksi varastotilaa on reilusti, niin voi aina hakea laatikon kerrallaan purettavaksi ja välttyä näin suuremmalta kaaokselta.
Aiemmin olen ollut aika kärsimätön tiettyjen asioiden suhteen. Tälläkin hetkellä ikkunoissa roikkuu vielä edellisen omistajan verhot ja nuo ovatkin aika "mummo-verhot"! Meidän verhoista mitkään ei sovi tänne, joten sen takia nuo verhot vielä on ikkunoissa. En ole kiirehtinyt niiden kanssa, koska nyt haluan panostaa kunnolla ja miettiä tarkkaan millaiset verhot tänne haluamme. Keittiöön minulla onkin jo selkeä suunnitelma, mutta ne ei valmistu hetkessä. Sen verran voin kertoa, että käsityöllä valmistuu ja vanhaa ympäristöä kunnioittaen. :)
Olen toki ehtinyt fiilistelemäänkin tätä uutta elämää. Kaupunki ja kerrostaloelämää en ole yhtään kaivannut. Vaikka tässä tässä talossa ja tilassa on paljon kunnostettavaa ja kaikki ei ole niin justiinsa, niin silti tämä on niin minun ja meidän koti. Työmatkani piteni aika paljon, mutta sekään ei haittaa. Kaupungissa asuessa bussipysäkki oli tien toisella puolella. Nyt se on 2km päässä. Tämäkään ei ole minulle ongelma. Olen pienestä tottunut siihen, että oli käveltävä pitkiäkin matkoja jos halusin päästä jonnekin. Olen huomannut, että aina kun olen kävellyt kotiin päin, niin minua vain hymyilyttää. :)
Ruoan tekoa olen myös päässyt jo testaamaan puu uunissa. Siellä olen valmistanut valkosipuli-fetaperunoita ja juureksia. Lisäksi kokeilin myös omenapiirakkaa. Ensimmäiset kokeiluni onnistui todella hyvin. Kahvia olemme aiemmin valmistaneet pressopannulla, mutta nyt olemme siirtyneet kokonaan pannukahviin. Pannukahvia juotiin lapsuudessani, joten sen valmistus on tuttua.

Aivan ilman käsitöitä en ole tässä kiireen keskellä ollut vaan olen jossain välissä koittanut niitäkin tehdä. Minulla on tuolla jälleen valmiina yksi islantilainen neule, mutta se odottaa vielä esittelyä. Nyt esittelen tässä yhden pipon ja kahdet lapaset, joista toiset ovat kääntölapaset.

Kerran tuli pengottua lankakätköjäni ja löysin kolme kerää babyull lanett -lankaa. Oli kahta harmaan sävyä ja yksi keltainen. Näistä neuloin nämä raidalliset kääntölapaset.



Lapaset keltaisilla raidoilla...

...Lapaset harmailla raidoilla.

Halusin neuloa itselleni pipon ja lapaset. Harmaan ja keltaisen sävyt jäivät päälle, joten kävin lankakaupassa ja ostin tätä ihanan pehmeää Vidal Alpaca -lankaa.




 Halusin tehdä tuohon keltaiseen raitaa hieman eloa noilla nurjilla kerroksilla.

Itse en juurikaan käytä niin kovin värikkäitä vaateita, mutta nämä ovat minusta aika pirteät piristämään pimeää syksyä. :)




8 kommenttia:

  1. Todella ihanat! Montako silmukkaa sulla on tuossa pipossa? -suvi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Silmukoita on 104. Resorin neuloin puikoilla no: 3 ja raidat no: 4. Kavennukset tein ihan omasta päästä. :)

      Poista
  2. Aivan ihania lapasia ja pipo! (: Paljon onnea uuteen kotiin! Perinteinen pannukahvi on muuten parasta. <3 Itselläni on tosin kahvinkeitin, koska en kerrostalossa jaksa sitä purujen kanssa pelaamista mutta onneksi äiskällä käydessä saa aina sitä ainoaa oikeaa... ;) Ja on miul pannu ja pannumyssykin siltä varalta, että on aihetta keittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pannukahvi on kyllä hyvää, varsinkin kun sitä ehtii näin kiireisenä aikana ainoastaan viikonloppuisin kotona juomaan. Arki-aamuisin lähden lähes suoraan sängystä pyörällä tai kävellen bussipysäkille ja siitä matka jatkuu työpaikalle. Illalla ei enää kahvia tule juotua, kun kotiin pääsee. :) Viikonloppua odotellen! ;)

      Poista
  3. Mahtavat kääntölapaset ja ihana blogi sinulla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja kiitos! :)
      Alussa blogin kirjoittaminen oli aika vaikeaa minulle, mutta ajan kanssa sitä on oppinut enemmän ja pientä kehitystäkin on tapahtunut. ;)

      Poista
  4. Löysin blogisi hetki sitten ja olen jo aivan ihastunut töihisi. Tuosta piposta sain hyvän idean omankin pipon tekemiseen. :) Onko sinulle jotain hyvää ohjetta lapasiin vai oletko omasta päästä ne kutonut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mukavasta palautteesta. Hienoa, että sait pipostani ideaa omaasi. :) Nyt ei tule mieleen mitää ohjetta lapasiin, koska yleensä teen kaiken omasta päästäni. Toki jos joku malleistani kiinnostaa sinua, niin voin jonkinlaista ohjetta antaa. :)

      Poista